fredag 6. juli 2012

Ferien min.

Jeg er på ferieee <3

Første by ut var Oslo, der koste jeg meg mye. Jeg fant virkelig roen og nøt det å være langt hjemmefra og bare svære en anonym fotgjenger i Oslos gater. Ingen visste om historien min, ingen visste om arrene mine, ingen visste om angsten i meg. Jeg kunne bare være Farger, som ingen kjente, og det var godt.

Noe av det beste i Oslo var selvsagt å få være med søsteren min og samboeren hennes. Jeg drikker fortsatt ikke alkohol, og det ble en ny opplevelse å være der uten å være trøtt og fyllesyk. Søsteren min og samboeren hennes bemerket at jeg hadde forandret meg, blitt mer voksen og rolig, og det var veldig godt å høre. For det er akkurat det jeg vil bli, slå meg mer til ro og bli mer voksen til sinns. Vi koste oss med god mat og god drikke, som hjemmelaget juice laget av masse spennende frukter som vi ikke har på bygda der jeg kommer fra. Vi spilte spill, vi gikk turer og bare slappet av.
Jeg brukte kveldene på å skrive med stearinlys som eneste lyskilde. Det har vært godt å skrive nå, for det har ikke vært så greit å være Farger en liten stund nå. Skrivingen har vært ren terapi, og for søsteren min som er forfatter så var det helt okei at jeg buret meg inne i musikken og skrivingen noen timer selv om jeg var på besøk. Hun skjønner godt dette med viktigheten av å skrive.
Noe som også var nydelig med å være i Oslo var det å sitte alene på bakeriet med pc og frokost. Helt anonym, helt angstfri.
Og så var det kolonihagen som jeg forelsket meg i. Der fant jeg roen. Ble jeg urolig eller angsten begynte å ta over gikk jeg til Bjølsen kolonihage og bare vandret rundt i idyllen og harmonien.

Se så idyllisk det var der.




Her er yndlingshytten min, en slik skrivestue hadde vært fantastisk å ha!





Og så Portveien 2 da <3 Memories <3



Turen gikk videre på tirsdag som var. Da kjørte søsteren min meg til Gardermoen og vi møtte et hav av mennesker. Da kjente jeg angsten krype fra tærne og opp til de ytterste hårstråene. Men søsteren min var med meg så langt hun kunne, og så fort jeg hadde sjekket inn og kommet gjennom sikkerhetskontrollen gikk alt mye bedre. Det er all denne ventingen og det å stå i kø som er verst. 
Siden det var innenlandsreise måtte jeg ikke vente på Gardermoen så lenge før vi kunne ta av med flyet. Flyturen var en knapp time og jeg koste meg da. Jeg liker å fly, selvsagt ikke over mangfoldige timer for det er kjedelig. Men en til to timer i fly med god musikk på ørene er bar deilig.


Noen blikk fra lufta.

Hei Ørsta :)



Vel fremme møtte venninne L meg på flyplassen og vi pakket oss inn i bilen for å kjøre et kvaters tid inn til Ørsta sentrum der hun bor. Der ventet det meg frokost, nydelig kort med nydelig hilsen, gave og pleie. Jeg var veldig sliten etter reisen siden jeg hadde brukt så mye krefter på å holde angsten i sjakk, da var det godt å få litt pleie :) Lakking av negler selvsagt :)




Min kjære T<3 har hatt det litt tøft med tanke på hva som skjedde sist jeg drakk alkohol. Han har vært skremt, usikker og sint, og ikke visst om han kunne fortsette med meg. Dette tynget meg så sterkt da jeg kom til Ørsta at venninne L lurte på om jeg egentlig ville hjem. Inne i meg visste jeg faktisk ikke hva jeg ville, men jeg bestemte meg for å bli i alle fall en dag til for å se om det kunne ordne seg litt i hodet mitt, at jeg klarte å ta litt mer avstand fra det. Jeg sov dårlig, var kvalm og hadde feber og var bare så ufattelig sliten. Venninne L har fortalt meg at hun lurte på hvordan denne uken ville bli om jeg forsatte å være så lei meg. Da tok hun affære! Uten at jeg visste det kontaktet hun T<3 og snakket med han. Hun fortalte hvor vondt jeg hadde det nå og spurte om han ikke kunne gi en liten lyd fra seg. Det gjorde han! Han sa jeg ikke skulle uroe meg, og at det fra hans side mest sannsynlig ville ordne seg bare vi fikk snakket litt sammen. Da knakk jeg og tårene trillet. Det datt en mørk stein vekk fra hjernen min, og sikkert ti kilo fra skuldrene mine. Jeg har snakket med han i etterkant også og vi har en rolig og fin tone. Gud, så glad jeg er i den flotte gutten!

I dag kom kamerat R på besøk til oss her i Ørsta. Det er så koselig å se han igjen og vi kommer til å kose oss sammen vi tre. Så får vi bare håpe han holder ut all jente skravlingen ;)

God sommer alle dere flotte folk.
Klem fra Farger.

2 kommentarer: