tirsdag 19. april 2011

Bloggpause.

Med tanke på negativiteten som råder, destruktiviteten som lyser gjennom linjene og kaoset som ikke lar seg temme, velger jeg å ta en pause fra blogging. Det er noe med å skjerme meg selv fra hva jeg legger ut av impulsive skriverier og tanker. Det er også noe med å skjerme eventuelle lesere for de mest bisarre og negative tanker som fort kan bli triggere for andre som ikke har det særlig bra. Jo da, det er både advarsel før man kommer inn på bloggen og eget fritt valg å lese, likevel føler jeg et visst ansvar for hva jeg legger ut av leselig stoff som andre kan ta til seg. Derfor: Ingen blogging.


Påsken går oss i møte, ferier og stengte dører. Det kan være tøffe tak og man kan føle seg både redd og alene i det hjelpeapparatet er hjemme og steller i stand påskelam og den slags. Men, det varer ikke evig, og jeg som alltid er så redd for den type ferier og helligdager tar det hele med knusende ro. Jeg har med ett kommet frem til at jeg ikke bryr meg særlig stort om det er hjelpeapparat til stede eller ei. Påske blir det uansett.
Hjemmet mitt er ikke blitt vasket klart til påsken, slik som det pleier å være. Men påskevasken kommer, bare slapp av Farger, moppen drar ikke fra deg ;) Jeg har dog gule lys, noen kyllinger og påskeegget fra barndommen satt frem. Og i dag fikk jeg nydelige, gule tulipaner av frøken G. fra psykiatritjenesten. Å, den dama, hun er bare så flott. Hey, en positiv ting fra meg! Blomster varmer så inderlig, og blomster fra noen som egentlig ikke trenger å kjøpe blomster til meg, som i tillegg har betalt for å være med meg, det varmer kanskje litt ekstra. Takk, G.

Jeg ønsker dere alle noen flotte, vårlige og gode dager i uken som kommer. Nyt de lyse dagene, spis godis og smakfull mat. Nyt kald vin (i moderate mengder) og se mot sola.

Selv har jeg null og ingen planer. Jeg går ut fra at jeg kommer til å holde meg hjemme det meste av tiden med turer ut på trappa for å hilse på oksygen og sol. Jeg går ut fra at jeg kommer til å vaske ned diverse nå som våren er et faktum og tiden for storrengjøring er på plass. Mulig tilbringer jeg en dag eller to med venner ute i det fine været, om angst og fortvilelse gir meg en pause, nok til at jeg tør å gå ut. Jeg skal det, for jeg kan ikke sitte inne alle disse vakre dagene. Døgnrytme skal holdes, jeg fungerer best slik. Matinntak må holdes under kontroll, det er jo så lett å glemme å spise når man er kvalm og på randen til å kaste opp mye av tiden. Påskemat, here I come, liksom!!!! Kanskje får jeg passe hunden en dag eller to og gått noen fine morgen og kveldsturer med han. Det er en fin start og avslutning på dagen.

Jeg kommer sterkere tilbake.



God påske alle mann og kvinner.

2 kommentarer:

  1. Jeg ønsker deg en best mulig påske, med glede, varme, farger, hygge og gode mennesker. Tenker på deg.

    SvarSlett
  2. Tenker på deg, søta.. <3 Du skriver så bra!

    SvarSlett