lørdag 9. april 2011

Ikke lenger flytende..



Jeg prøver å holde meg i overflaten, men kvervene drar meg ned i dragsuget. 
Jeg prøver å svømme til land men motstrømmen er for sterk. 
Jeg prøver å dykke under, men jeg klarer ikke å holde pusten lenge nok til å nå frem til redningen. 
Jeg prøver å holde meg flytende, det er så vidt jeg har hodet over vann nå.




Dagene er så sorte. Livet er så sort. Jeg er sort. Hvor er fargene mine?
Sort.
Hvitt.
Farger?




Sånn ser det ut her om dagen. Det er både lyst og vakkert. 
Men hva kjenner jeg? 
Hva ser jeg?
Jeg kjenner sorg, håpløshet og fortvilelse.
Jeg kjenner tomhet, tunghet og fjernhet.
Sinne, ensomhet og slitenhet.
Jeg ser det mørke og sorte. Ingen glede når inn lenger.
Hvorfor kan jeg ikke feste meg ved det gode i livet, det som er godt, her og nå? 
Hvorfor er jeg så bundet til alt dette som er så vondt?
Kan jeg ikke få en pause, bare en liten en, vær så snill?
Kan jeg få se solen igjen?
Får jeg noen gang se solen igjen?



Siden jeg ikke får sove og natten er godt i gang, kan jeg like godt dele nattens spilleliste med dere:

Eva & the heartmaker - Not alone.
Eva & the heartmaker - Twenty-four something.
Timbuktu/Sunsanne Sundfør - Kapitulera.
Rebekka Karijord - Wear it like a crown.
Thomas Dybdahl - From grace.
Thomas Dybdahl - A love story.
Veronica Maggio - Stopp.
Linnea Henriksson - Hope there`s someone (svensk idol 2010)
Ephemera - Act.
Karpe Diem - Tog.
Karpe Diem - Snøhvit.

Hva hører dere på av musikk forresten? Noen tips til meg? :) 
Natta!

2 kommentarer:

  1. Fine sanger.. Snøhvit er kjempebra! Den hadde jeg helt glemt..
    Good girl - Rikke Lie
    Confessional song - Elin Gaustad
    Come on - Christel Alsos
    Dust in the wind - kansas
    Heartbeats - Jose Gonzalez

    Ps.. Havner du i en strøm skal du ikke svømme mot stranda, men langts, da kan du svømme ut av strømmen.. ;)

    SvarSlett
  2. Takk for sangtips =)

    Kanskje jeg skal følge strømmen og heller finne land på den måten da.

    SvarSlett