søndag 15. mai 2011

Hold stø kurs.

Greit Farger, du har det ille nå. Men du mister ikke grepet, du klikker ikke. Dette går bra. Skift fokus, tenk på noe fint, et godt minne. PRØV, for faen, prøv! 
Husker du? Sommer, varme, kald øl, flott musikk, synet av en opplyst scene med et av bandene du liker veldig godt live? Husker du, Farger? Det var fint akkurat der og da, det var godt å være deg der du sto og trampet takten i det Mantra ble trommet i gang. Forventingen om en musikkopplevelse du sent ville glemme, nytelsen av gitar og trommer som tok plass i hele deg. Husker du?


Skift fokus, du klarer dette. Ikke røm inn i snarveien, ikke gi opp kampen. La deg selv få være nettopp det, deg selv. Det er skummelt, ja det er det. Men, for å bli kjent med dette mennesket må du bruke tid med det. Meg`et er kanskje ikke så farlig og skummelt som du tror. Dissosierer du nå går du glipp av dyrebar tid, skaller du hodet ditt i veggen er fokuset tatt vekk i løpet av et lite sekund. Det er lov å gråte, det er til og med ikke farlig. 
Vær så  snill, la deg selv få bli kjent med meg`et, Farger.
Styr båten selv, se opp for skjulte skjær men hold stø kurs mot mål. Strevet gjennom uvær og bølger vil lønne seg til slutt. Du kommer til trygt fastland, før eller siden. Du klarer dette!

Gjort i dag som jeg egentlig ikke tør:
*Håret i en flette, ansikt til syne.
*Satt på en benk ute i "folkehavet" med søsteren min, selv om paranoiaen sa til meg at det var umulig og farlig.
*Ikke tatt noe beroligende medisin, men likevel vært tilstede i -her og nå-.
*Satt rundt bordet og spiste med de andre, noe jeg IKKE er komfortabel med. Hallo angst, der var du ja!
*Satt i stuen og så på tv med de andre (nevnte jeg at beroligende medisin ikke ble slukt i dag? Redd? Ja)
*Vært Farger, på godt og vondt.
*Felt noen tårer, sånn plutselig bare på grunn av en liten og omsorgsfull kommentar.

2 kommentarer:

  1. Utrolig bra jobba å prøve å tenke på gode minner når du har det vanskelig. Det skal jeg prøve på neste gang jeg og! Håper det funker for deg i kveld :)

    SvarSlett
  2. Å skifte fokus er en viktig del av det å klare seg. Man skal nok kjenne på noe, men kanskje ikke på alt hele tiden? Jeg kan i alle fall ikke det, men det er ikke alltid hjernen og dens liv følger etter fornuften min, dermed hard jobbing for å få litt "pause" i krigen :)

    SvarSlett