tirsdag 7. februar 2012

Nok en gang taler Elgen Helge for meg ;) Pluss den fine dagen min.

Trykk på bildet for å få opp herligste Helge! Jeeezez, jeg dør litt på meg av de stripene =D

I dag startet dagen noe så inn i det grønnjævlige dårlig. Yeas, så ille var det. For når morgenkvalmen og morgensvimmelheten gjør meg på randen til å svima av tre ganger mens jeg prøver å få på klær og pusse tenner, så er ikke morgenen god. (Atter en gang, bare for å poengtere, jeg er ikke gravid, det er ikke derfor jeg er morgenkvalm).
Jeg strevde for å få stelt meg for svimmelheten tok alt av krefter. Det peip i ørene, jeg så stjerner, kroppen ble nummen og jeg måtte legge meg rett ut på baderomsgulvet flere ganger for å hindre at jeg besvimte og slo meg i hodet i fallet.
Legen var her på besøk i dag, og akkurat i dag var det i alle fall betryggende at hun skulle komme, sånn i tilfelle jeg besvimte og ikke kom til meg selv igjen, da ville det jo være en lege her!

Jeg og fastlege K har tidvis veldig tunge temaer å snakke om, triste ting, vonde ting, krevende ting. Men i dag snakket vi om noe helt annet - Drømmer!
Ikke de drømmene vi er i om natten, men de drømmene vi har for livet vårt, for fremtiden. Det var mine drømmer vi snakket om, og selv om jeg er redd for å snakke om drømmene mine, fordi de er så skjøre, så fortalte jeg om hva jeg ønsker og drømmer om for fremtiden min. Jeg vet hun ikke vil stjele håpet mitt om å nå drømmen min, det er trygt nok å dele drømmene med henne.
Det var en god følelse jeg satt igjen med etter på, fordi jeg hadde vært litt i den friske drømmeverdenen min. Der er  jeg av og til om håpet mitt er litt tilstede, og det er godt å kunne kjenne på det, på et snev av friskhet, på et lite øyeblikk av lykke.

google.com

Jeg er tappet for energi for tiden og er dritt lei av å sove hele dagen og ikke få gjort noe av det jeg skal. Jeg er dritt lei av å se ut som noe flere mennesker har tråkket i på gaten, og jeg er lei av å rot og støv.
Legen oppfordret meg til å gå en tur i lyset, for å se om det kunne gi meg litt energi. Da legen dro ringte jeg venninne T og spurte om vi ikke skulle gå litt i den fine vinterdagen, og det var hun med på.

Det var bare nydelig å gå, å være ute, å puste inn kald vinterluft og kjenne at  de stive musklene myknet litt opp. Da jeg kom hjem satt jeg i gang med husvask og ble ferdig med det, og mens musikken fortsatt ljomet i heimen malte jeg likesågodt skapet og nattbordet mitt også. Så var det tid for dusj og så var det tid for klesvask og rydding. Litt frisk luft gjorde susen.

Ser man det ;)

Nå håper jeg bare så inderlig at den gode dagen vil være her hos meg resten av kvelden også, slik at jeg kan ha noen timer der jeg ikke er full av tårer, angst og fortvilelse. Det ville vært så godt å kunne hatt noen timer til i dette som føles nogen lunde godt, i alle fall laaaangt bedre enn jeg pleier å føle meg.

Jeg håper dere som leser har hatt en fin dag og at kvelden er god mot dere <3

2 kommentarer:

  1. Du er ei tapper jente, min kjære venn! Du skriver så godt, og er så flink å formidle hvordan du har det, og samtidig hvordan andre også har det. Du er enestående! Min store kriger! <3 Glad i deg vennen <3

    SvarSlett