mandag 5. mars 2012

En uke i stor spenning.

For noen dager siden fikk jeg et brev fra avdelingen jeg er søkt inn på.

Jeg er kommet inn for vurderingssamtale!

Jeg begynte å gråte, jeg. Gråt av lettelse og glede, men også av redsel. For hva om de finner ut gjennom samtalen at jeg ikke passer til opplegget deres? Hva om de ser på meg som de aller fleste andre ser meg som, at jeg ikke passer inn til deres behandlingsopplegg? Hva om jeg ikke kommer med!
Og så var det gleden og lettelsen. Jeg har i alle fall ikke fått avslag, til nå. De vil i alle fall snakke med meg.

Jeg ber, jeg håper, jeg ønsker og jeg drømmer om å få komme med i dette behandlingsopplegget. Jeg trenger det så inderlig.

Jeg har levd i det søsteren min beskrev som, et sort hull, i mange, mange år. Når skal det ta slutt? Jeg vil gjerne ut til solen, se strålene, kjenne glede, varme, lykke, ro, fred og tilfredshet. Jeg trenger det nå.
Jeg trenger å få orden på livet mitt, for slik som det er nå så lever jeg ikke et verdig liv. Jeg tar gale beslutninger som straffer seg, jeg er fanget i angsten og lever som en fange og jeg lever daglig med en indre smerte som jeg til stadighet tenker at er uutholdelig. Jeg vil så gjerne ut av dette sorte hullet. Jeg vil så gjerne få et liv, jeg også.

Kryss fingre og tær for meg, for neste mandag sitter jeg i en samtale som kan være avgjørende for resten av mitt liv.

4 kommentarer:

  1. Noe så fantastisk flott. Hvordan kan du bruke denne muligheten best mulig?

    Det er det bare du som kan svare på, og jeg kjenner deg ikke, men en ide kan være å skrive ned noen sider i forkant, om hvem du er, hvordan du har det, motivasjonen din og sånnt. Evt. med tilleggsskriv fra noen du føler kjenner deg godt. Dette kan du velge å gi om du får jernteppe, eller som et tillegg til det du sier. Med en back up kan angstnivået reduseres, er min erfaring, og målet må jo være at du klarer å være deg selv.

    Når det er sagt, så er det ingen hjelp i å tenke tenk om og hvis at, så det er det bare å slutte med! Verden er usikker, og det eneste du kan gjøre er å fokusere der du skal (på muligheten) og på hvordan du kan bruke denne best mulig. Skulle det ikke ordne seg (men det tror jeg at det gjør) så har du gjort ditt beste, og selv om du ikke ser det nå så finnes det andre dører. Tro aldri på tanken som sier deg at dette er siste sjanse (men en bra mulighet, dèt er det!). Masse lykke til!!!

    SvarSlett
  2. Jeg krysser alt som kan krysses kan, og ønsker deg lykke til!!

    SvarSlett
  3. Håper de kan hjelpe deg med å gi deg all det solskinn du fortjener! Krysser fingre og tær for deg, masse lykke til :)

    SvarSlett
  4. Takk, alle sammen :) Det er på mandag det skjer og jeg er passelig nervøs. Jeg kommer til å ha med meg fastlegen og vi har forberedt oss til møtet.
    Jeg setter virkelig pris på tilbakemeldingene jeg får fra dere.

    SvarSlett