søndag 18. mars 2012

To gode dager!

I går var en av beste dagene jeg har hatt på evigheter. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en slik dag. Og Gud så godt det var. Å bare være, å bare leve, å bare være Farger.
Angsten var følgesvenn, det samme var de vonde minnene og alt som ligger i min historie, men ikke i den grad at det tok over dagen min. Jeg klarte å leve med alt det vonde i går, og det var sårt etterlengtet.

Jeg startet dagen noe seint, trøtt da vet dere. Og så kom venninne J og hennes lille sønn. Vi gikk en tur i sola, og jeg trillet vogna som vanlig. Vi skravlet og koste oss, før vi kom hjem til meg igjen og fikk besøk av enda en venninne. Vi satt her i stuen og lekte med lillemann, tok bilder, drakk kaffe og hadde det bare koselig.

Da de dro var overskuddet i kroppen en faktum, og jeg som er ute av trening når det kommer til å kjenne overskudd visste ikke riktig hva jeg skulle ta meg til. Men så fant jeg ut av det, jeg bakte kanelsnurrer :) Og de ble sannelig gode også. Og så brukte jeg kvelden til å krabbe inn i koseklærne og se på tv.

I dag har også vært en god dag. Sola skinner og jeg har fått vasket huset, vasket klær, drukket te ute i sola og ryddet og ordnet her hjemme. Det er så godt å ha overskudd til å få til slikt.
Alle er opptatt i dag, og så i dag som jeg har lite angst og kunne tenkt meg det ene og det andre. Men, da må jeg underholde meg selv i stedet, og det får jeg til sånn noen lunde.

Det er rart med slike dager. Jeg er ikke vant til å ha det slik. Jeg er vant til å leve i en uutholdelig smerte dag ut og dag inn. Jeg er vant til å kjempe mot en vanvittig angst, jeg er vant til å kjempe for slippe unna vonde minner og traumer som hjemsøker meg. Jeg tilbringer dagene mine innenfor disse fire veggene der jeg kjemper mot tankene om å avslutte. Men så kommer det slike dager som disse to og overrumpler meg fullstendig. Jeg håper det blir flere slik dager.

Florence and the machine har vært spilt på full guffe i hele dag, jeg er kjempe glad i musikken deres. Energisk musikk, med tekster som ikke er tomme og teite. Kommer de til Norge skal jeg definitivt på konsert!

2 kommentarer: